7 αυτοάνοσα νοσήματα που «προτιμούν» τις γυναίκες

Αυτοάνοσα νοσήματα: Οι αυτοάνοσες ασθένειες -που προκύπτουν όταν το ανοσοποιητικό μας στρέφεται εναντίον του και αρχίζει να επιτίθεται στα υγιή κύτταρα- μπορεί να παρουσιαστούν στον κάθε ένα, ωστόσο σχεδόν το 80% των πασχόντων είναι γυναίκες.

Κανείς δεν γνωρίζει την ακριβή αιτία γι’ αυτό, πρόσφατη όμως έρευνα υποδεικνύει ότι μπορεί να σχετίζεται με τον τρόπο με τον οποίο εκφράζονται ορισμένα γονίδια στις γυναίκες. Όποια κι αν είναι η αιτία, τα νέα είναι άσχημα, καθώς οι αυτοάνοσες ασθένειες παρουσιάζουν άνοδο.

«Τα τελευταία 50 χρόνια, τα περιστατικά αυτοάνοσων ασθενειών στις ΗΠΑ έχουν τριπλασιαστεί» αναφέρει η Amy Myers, M.D., συγγραφέας του The Autoimmune Solution.

Αυτοάνοσα: Συμπτώματα και θεραπείες:

Υπάρχουν τουλάχιστον 80 διαφορετικά αυτοάνοσα. Παρότι το κάθε ένα είναι μοναδικό, πολλά έχουν παρόμοια συμπτώματα όπως κόπωση, ζαλάδα και πυρετικά δέκατα. Το κλασικό σύμπτωμα πολλών αυτοάνοσων είναι η φλεγμονή, η οποία μπορεί να προκαλέσει κοκκίνισμα στην περιοχή, αίσθηση καύσου, πόνο και πρήξιμο.

Η θεραπεία είναι διαφορετική για κάθε ασθένεια, συνήθως όμως συμπεριλαμβάνει αντιφλεγμονώδη φάρμακα, φάρμακα που καταστέλλουν το ανοσοποιητικό ή νεότερους βιολογικούς παράγοντες που είτε μιμούνται ουσίες που παράγει φυσιολογικά το σώμα είτε μπλοκάρουν άλλες ουσίες που αποτελούν τμήμα του ανοσοποιητικού συστήματος, εξηγεί ο Howard Smith, M.D., ρευματολόγος και διευθυντής της Κλινικής για το Λύκο στο Νοσοκομείο του Κλίβελαντ.

Υπάρχει επίσης μια στροφή προς τις φυσικές θεραπείες, όπως μείωση των φλεγμονωδών τροφών (π.χ. τροφών με πολλή ζάχαρη και κορεσμένα λιπαρά), του άγχους, των τοξινών ενώ πολλές εναλλακτικές θεραπείες εστιάζουν στην υγεία του εντέρου. Όπως σημειώνει η Myers, το 80% του ανοσοποιητικού μας συστήματος εντοπίζεται στο έντερο.
Ο έγκαιρος εντοπισμός των αυτοάνοσων είναι ο καλύτερος τρόπος να καθυστερήσεις την εξέλιξή τους, θα πρέπει όμως να ξέρεις τι να ψάξεις.

Διάβασε για τα επτά πιο συχνά αυτοάνοσα και τα συμπτώματά τους.

ΠΗΓΗ