Πότε η κολπική ξηρότητα είναι ανησυχητική;

Κάποια γυναικολογικά συμπτώματα είναι εντελώς φυσιολογικά και δεν χρειάζεται να σας ανησυχούν, υπάρχουν όμως και κάποια που θα ήταν καλό να συμβουλευτείτε το γυναικολόγο σας.

Σε καμία περίπτωση δεν χρειάζεται να σας πιάνει πανικός, αφού πυελικοί, πόνοι, κνησμός και άλλα συμπτώματα τις περισσότερες φορές δεν είναι σοβαρά.

Κολπική ξηρότητα

Πότε είναι αναμενόμενη: Η κολπική ξηρότητα σε θηλάζουσες μητέρες ή μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες είναι αναμενόμενη, αλλά μπορεί να προκαλέσει κηλίδες αίματος μετά την ερωτική επαφή. Η ξηρότητα εξαφανίζεται μετά την έναρξη της ωορρηξίας και το τέλος του θηλασμού.

Πότε χρειάζεται να ενημερώσετε το γιατρό: Η κολπική ατροφία είναι σημαντική στις μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες. Επειδή οι ηλικιωμένες έχουν λιγότερα οιστρογόνα, ο κολπικός ιστός αποδυναμώνεται ή ατροφεί και είναι ξηρός και ερεθισμένος. Η κολπική ξηρότητα δεν κάνει απλώς επώδυνη την επαφή, αλλά καθιστά τις γυναίκες πιο επιρρεπείς στις λοιμώξεις.
Δεν θα πρέπει να ντρέπεστε να αναφέρετε στον γιατρό σας τα συμπτώματα κολπικής ξηρότητας. Οι περισσότερες γυναίκες ανακουφίζονται με  κρέμες οιστρογόνων ή gel που εφαρμόζονται τοπικά.