Θυρεοειδής: Προσοχή στα συμπτώματα που δείχνουν νόσο Χασιμότο

χασιμότο

Ο θυρεοειδής αδένας είναι μέρος του ενδοκρινικού συστήματος, το οποίο παράγει ορμόνες που συντονίζει πολλές από τις δραστηριότητές του σώματός σας.
Η νόσος του Χασιμότο (Hashimoto) είναι μια κατάσταση κατά την οποία το ανοσοποιητικό σύστημα επιτίθεται λανθασμένα στον θυρεοειδή.

Η προκύπτουσα φλεγμονή από τη νόσο του Hashimoto, επίσης γνωστή ως χρόνια λεμφοκυτταρική θυρεοειδίτιδα, συχνά οδηγεί σε υπολειτουργία του θυρεοειδούς αδένα (υποθυρεοειδισμός). Η νόσος του Χασιμότο επηρεάζει κυρίως γυναίκες μέσης ηλικίας, αλλά επίσης μπορεί να συμβεί σε άνδρες και γυναίκες κάθε ηλικίας και σε παιδιά.

Πώς θα καταλάβετε αν έχετε τη νόσο Χασιμότο στον θυρεοειδή

Μπορεί να μην παρατηρήσετε συμπτώματα της νόσου του Hashimoto στην αρχή, ή μπορεί να παρατηρήσετε ένα πρήξιμο στο μπροστινό μέρος του λαιμού σας (βρογχοκήλη). Η νόσος του Hashimoto συνήθως εξελίσσεται αργά με το πέρασμα των ετών και προκαλεί χρόνιες βλάβες του θυρεοειδούς, με αποτέλεσμα την πτώση στα επίπεδα των θυρεοειδικών ορμονών στο αίμα.

Τα συμπτώματα είναι όμοια με εκείνα της υπολειτουργίας του θυρεοειδούς αδένα (υποθυρεοειδισμός).

• Κόπωση και νωθρότητα
  • Αυξημένη ευαισθησία στο κρύο
  • Δυσκοιλιότητα
  • Χλωμό, ξηρό δέρμα
  • Πρησμένο πρόσωπο
  • Βραχνή φωνή
  • Ανεξήγητη αύξηση του σωματικού βάρους, που συμβαίνει σπάνια και δεν υπερβαίνει τα 5-10 κιλά, τα περισσότερα εκ των οποίων είναι από κατακράτηση υγρών.
  • Μυϊκοί πόνοι, ευαισθησία στην αφή και ακαμψία, ιδιαίτερα στους ώμους και τους γοφούς
  • Πόνος και δυσκαμψία στις αρθρώσεις και πρήξιμο στα γόνατά ή στις μικρές αρθρώσεις στα χέρια και τα πόδια
  • Μυϊκή αδυναμία, ειδικά στα κάτω άκρα
  • Υπερβολική ή παρατεταμένη έμμηνος ρύση
  • Κατάθλιψη

ΠΗΓΗ

Εξατομικευμένη εφαρμογή πρωτοποριακών ιατρικών τεχνικών στην υπηρεσία της σύγχρονης γυναίκας.

Γυναικολογία - Μαιευτική - Εξατομικευμένη Διερεύνηση και Αντιμετώπιση Ανδρικής και Γυναικείας Υπογονιμότητας - Υποβοηθούμενη Αναπαραγωγή -Επιγενετική - Εφαρμοσμένη Γυναικολογική Βιοχημεία – Ενδοκρινολογία - Μικροθρεπτική και Ιατρική Διατροφή στην Κύηση, την Υπογονιμότητα και τη Γυναικολογία - Συνεργάτης Μαιευτηρίων "Μητέρα" και "Λητώ" - Μέλος της Εταιρίας Αισθητικής Ιατρικής και Αναίμακτης Χειρουργικής (SAMNAS)